Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. Als er een vraag mist, kun je ons contacteren zodat wij deze voor u kunnen beantwoorden.

Algemeen

Wij hanteren geen minimum aantal orders per maand. We zijn voor elke e-commerce ondernemer geschikt als businesspartner om de fulfilment aan uit te besteden. Wel adviseren we om fulfilment uit te besteden vanaf 25 orders in de maand. We weten als geen ander hoe het is om te starten en verder te groeien als bedrijf.

Naast een late cut-off en het hanteren van hoge logistieke KPI's, waardoor je meer verkoopt, bieden we meer. We kunnen je onder andere helpen met het uitbesteden van je klantenservice en designwerk. Daarnaast hebben we voor groeiende webshops nog veel meer optie om de groei te versnellen. We leggen dit graag persoonlijk uit. Klik hier over

Geen webshop is hetzelfde, daarom kijken we samen naar de beste en meest voordelige tarieven die op jouw webshop en jouw persoonlijke situatie aansluiten. Klik hier om een offerte aan te vragen zodat wij de best passende optie.

Neem contact met ons op via info@gs-fulfilment.nl of bel ons op +31 (0)40 700 9705.

Aanmelden bij GS-Fulfilment

Om partner van GS-Fulfilment te worden, moet je eerst een offerte aanvragen. Binnen 24 uur na aanvragen, contacteren we je om te kijken naar jouw wensen. Hierna sturen we een op maat gemaakte offerte en nodigen we je bij ons uit om persoonlijk kennis te maken, omdat we het persoonlijke extreem belangrijk vinden. Als we een akkoord hebben, stellen we een overeenkomst op en kunnen we van start als businesspartners. 

Je kunt je producten direct vanuit je leverancier naar ons toesturen. Wij zullen deze voor je ontvangen en op voorraad leggen. Ook is het mogelijk dat we aan het begin van ons partnerschap je producten ophalen met een bestelbus bij een ander fulfilmentcentrum, of op een andere locatie in Nederland of België. Dit gaat altijd in overleg. Voor het aanleveren van voorraad gelden aanvullende eisen die we samen bespreken.

We ondertekenen een overeenkomst met basisafspraken zoals de prijs en wat je van ons kunt verwachten. In de vaak 1-jarig durende overeenkomst staan de prijzen en de verwachte aantallen. Mocht je tussentijds toch niet tevreden zijn, dan zit je er niet aan vast. We zijn namelijk overtuigd van de kwaliteit van onze service en diensten. 

We waarderen het als producten gestickerd zijn met EAN-code. Indien dit niet gedaan is, kunnen we hier extra kosten voor rekenen. Daarnaast is het niet verplicht om zendingen vooraf aan te melden mits deze tussen 12.00-18.00 worden aangeleverd. Als zendingen buiten deze tijd worden aangeboden, dient dit minstens 24 uur van te voren telefonisch of per mail gecommuniceerd te worden.

Persoonlijk contact

Ja. Al onze partners hebben een aanspreekpunt die dagelijks bereikbaar is tussen 10.00 en 23.00. We vinden het persoonlijke belangrijk en dat willen we ook uitstralen door voor iedere partner een vast aanspreekpunt te hebben. We streven ernaar om jou dezelfde contactpersoon te geven van het eerste contactmoment.

Als partner van GS-Fulfilment heb je een persoonlijk aanspreekpunt. Hij of zij weet wat er binnen je bedrijf speelt, welke producten je verkoopt en kan je ook adviseren om verder te groeien als bedrijf. Vanaf het eerste moment heb je bij ons dezelfde contactpersoon.

Het kan altijd zijn dat je technische problemen hebt met je winkel en/of koppeling van je producten. Hiervoor kun je ook je contactpersoon benaderen. Hij zal ervoor zorgen dat er geschakeld wordt met onze IT-afdeling en deze zal contact opnemen binnen 24 uur. 

Verzending

Wij verzenden standaard binnen heel de EU. Hierbij leveren we binnen Nederland en België binnen 1 werkdag en leveren we binnen 2 werkdagen naar grote delen van Duitsland, Frankrijk en Denemarken. Pakketten binnen heel de EU worden doorgaans binnen 4-5 werkdagen geleverd. Als je naar andere landen wilt versturen dan de EU bieden we dit op aanvraag ook aan.

We hanteren voor Nederland en België een cut-off tijd aan van 23.00. Dit houdt in dat jouw Nederlandse of Belgische klant tot 23.00 kan bestellen en het de volgende dag in huis heeft. Hierdoor heb je een hoge conversie op de webshop en behaal je een hogere omzet.

Wij versturen onze pakketten standaard met GLS. Door onze aantallen en korte lijntjes hebben we door heel de EU scherpe tarieven, waardoor je zonder veel extra kosten naar het buitenland kunt uitbreiden. Daarnaast hebben we wekelijks overleg met onze accountmanager bij GLS die direct naar directie rapporteert, waardoor jouw zendingen topprioriteit zijn en vragen vaak binnen een telefoontje opgelost kunnen worden.

Wij versturen pakketten tot en met 31,5kg en tot een formaat van 200x80x60cm. Voor pakketten die groter zijn dan 40x30x20cm of meer dan 10kg wegen gelden speciale tarieven die op offerte aan te vragen zijn.

Je klant krijgt standaard een trackingcode in de mail. Bovendien krijgt de klant een mail waarbij hij kan selecteren op welke manier de klant zij pakket wil ontvangen. Dit kan bij een pakketpunt, of middels een afleverinstructie naar zijn wens. Door dit mailtje is jouw klant volledig in control over zijn zending.

Ja. Wij zijn gespecialiseerd in een retouroplossing die op maat in te richten is. Als je je retouren door ons wilt laten verwerken, kijken we samen naar je producten en stellen we middels een intake-formulier een procedure op die optimaal bij jouw wensen aansluit.

Software

Door middel van een API-koppeling met jouw webshop krijgen we alle informatie over je bestellingen en voorraden. Vaak is deze koppeling binnen een paar minuten ingesteld en kunnen we beginnen met de samenwerking.

We hebben een standaardkoppeling met WooCommerce, Bol.com, Amazon, Shopify, Magento (1 en 2), CCV Shop, MijnWebwinkel, Prestashop, Lightspeed, Shopware en Mirakl. Daarnaast hebben we koppelingen met meerdere Europese marktplaatsen op aanvraag en is maatwerk middels de API mogelijk.

We hebben voor onze partners een fulfilmentportaal, waarin zij informatie kunnen vinden over de producten en bestellingen van hun.

Het fulfilmentportaal heeft op dit moment de functionaliteiten om in real time de voorraadstanden te zien, de openstaande en verwerkte orders (met track en trace code) en het aanmaken van nieuwe producten en bestellingen (als je bijvoorbeeld iets op Marktplaats verkocht hebt en het door ons wil laten versturen). We lichten het fulfilmentportaal graag persoonlijk toe.

Verpakking

We pakken bestellingen standaard in in een verzenddoos of een (bubbel)envelop. De kwaliteit van de verpakkingen is afhankelijk van het te verzenden product. We kunnen ook op maat gemaakte verpakkingen in jouw stijl aanbieden. Daarnaast kun je ook tape of andere gebrande dingen aan je verpakking toevoegen.

GS-Fulfilment hecht veel waarde aan recycling en duurzaamheid. Daarom werken wij uitsluitend samen met leveranciers die FSC gecertificeerd zijn. Hierdoor kunnen we garanderen dat onze standaardverpakkingen ruim aan de Europese norm voldoen.

We moedigen het aan om branding toe te voegen aan je bestellingen. Dit kan op heel veel verschillende manieren, waaronder een volledige gebrande doos, tape in jouw huisstijl of een (handgeschreven) bedankkaartje. Naast deze opties zijn er veel meer mogelijkheden tot branding.

Betaling

Wij sturen onze partners tot 500 orders per maand standaard 1x per maand een factuur. Deze wordt doorgaans rond de 5e van de maand gestuurd over de vorige maand. Met partners voor wie wij meer dan 500 verwerkingen per maand doen, spreken we de facturatie frequentie af.

We hanteren een betalingstermijn van 7 dagen na het versturen van de factuur.

Wij versturen facturen via onze facturatie- en boekhoudsoftware. Deze biedt de mogelijkheid om direct via iDeal, Bancontact of overschrijving te betalen.

GS-Together

Kort gezegd houdt GS-Together in dat naast een snelle levering en een goede logistieke afhandeling van jouw bestellingen GS-Fulfilment ook helpt met andere uitdagingen waar jij als e-commerce ondernemer tegen aanloopt. Door onze krachten met partners te bundelen en als groot collectief services in te kopen, besparen we geld en garanderen we de beste kwaliteit.

De services die we op dit moment aanbieden zijn klantenservice van je webshop, design werk en het schrijven van listings en productpagina's. Dit jaar worden deze diensten steeds verder uitgebreid, zodat wij meer dan fulfilmentpartij voor jou zijn en je er zeker van bent kwaliteit te kopen.

Op dit moment bieden we slechts in overleg met onze partners onze diensten aan, om er zeker van te zijn dat de kwaliteit gewaarborgd blijft. De verwachting is dat er in kwartaal 3 van 2022 een marktplaats is voor geselecteerde partners, waarop de diensten als bijvoorbeeld design en product research worden aangeboden.

Offerte Aanvragen